Linkek
Szerzői jogok!

Hágóim bemutatása (1994-2007)
MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt
|
2007: új év - új túra! 2007. év elején eredendően a nyárra egy közepes, alpesi túrát képzeltem el
egészen áprilisig. Ekkor véletlenül szép pireneusi képekbe botlottam, illetve olvastam a francia-spanyol határon emelkedő hegységről. A "bekapott csali" után persze további képeket néztem és kíváncsian megnéztem az interneten: -Tulajdonképpen mennyi időbe telik vonattal a Pireneusokhoz lejutni ? Kedvező választ kaptam: a bevált este fél 9-kor Müncheni vonattal kezdve 2,5 nap alatt már a hegység nyugati végéhez, az Atlanti óceán partjára érhetek. Jól hangzott. Miután emily módon kiderült, hogy az oda-vissza út 5 napból megoldható,az alpesi tervváltozatok mellett készítettem egyet a Pireneusokra is, mely eredendően mindenestül kb. 14-15 naposnak indult.
A tervhez - hogy mely emelkedőket feltétlenül ki ne hagyjunk - persze túraleírásokat olvastam, szép fotókra akadtam, és egy-két turisztikai honlapot is megnéztem. Így fogott meg az óceán part, majd a Világörökség listáján szereplő (!!) természeti szépség, a Cirque Gavernie, két hegyi tóhoz vivő út Arreau környékén, illetve próbáltam minél több, 2000m fölé vezető utat fellelni.
Kb. egy hónapnyi tervezés után, május elején már úgy éreztem, hogy ha végül Alpok lenne a vége, csalódást okozna. Nagyon ráharaptam a Pireneusokra. Picit más, mint az Alpok, arra is van rengeteg legendás emelkedő, Tour de France hágóút, és arra legalább minden friss élmény lenen, nem úgy, mint az Alpokban, ahol nagyon gyakran "szaladtam volna bele" már ismert útszakaszba, még, ha ellenkező irányból is.
A Sportpiacnak írt cikkemben éppen kora tavasszal került szóba, a Raid Pyreneen, az óceántól a Földközi tengerig a Pireneusokat átszelő túrakiírás. Ha már oda szólt a terv, adta magát, hogy ezt is teljesítsük, hiszen ahogy olvastam, a turistaverziójának a szintideje 10 nap. Ideális!
Természetesen felvettem a kapcsolatot a szervező, Pau-i kerékpárklubbal, érdeklődés után átutaltam a nevezési díjat, majd júniusban meg is érkezett a pecsételőlap, részletes útvonalleírás és a bringára akasztandó azonosítókártya. De boldog voltam! Nagyon feldobott!
Ami a Pireneusi túrával kapcsolatban bennem a pici aggodalmat okozta, az a repülés volt. Többen ajánlották, hogy ha már olyan messzire megyünk, akkor repüljünk (fapadossal). Az árakat összevetve egyértelműen kiderült, hogy repülővel több tízezer forinttal olcsóbb az út és ráadásul 3-4 nappal többet lehet tekerni. Egy tapasztalt "repülős" túrabringázótól kaptam elég infót, illetve túratársam Péter is eléggé utánaérdeklődött a dolognak:
-
A bringa repülőre feladásához célszerű a bringát kartonnal és fóliával becsomagolni
-
Kormányt el KELL fordítani
-
Pedálokat belülre kell áttenni, vagy le kell szedni
-
Kulacstartót le kell venni
-
Kerekeket le kell ereszteni
Útvonal terv kialakulása:
Bár a Raid Pyreneennek kötött útvonala van, az útirány választható, illetve azon kívül is terveztem egy-két külön kitérőt, így voltak választási lehetőségek. A legelső - vonatos - verzió, mivel 2,5 nap alatt az óceánhoz lehetett eljutni, értelemszerűen onnan indult és a Földközi tengernél fejeződött be. Amint erre az útirányra meghatároztam egy ütemtervet, azután már inkább ezt preferáltam, annyira megtetszett a hegyek sorrendje, az óceán parti kezdés és a közelebbi, Földközi tengeri befejezés. Egyik túraleírásban pl. olyat olvastam, hogy már kb. 80 km-rel a túra vége előtt, kb. 80m magas hágóról meg lehet pillantani a Földközi tengert.
Mindenképp terveztem extra napot Andorrára, illetve a világörökség részét képző Gavernie-nél, ám amint kiderült, hogy munkahelyi dolgaim miatt egy héttel tovább kell tolni az indulási napot (júli 19-re), már a Tour de France mezőnyével is számolnunk kellett. Éppen második Raid-es napunk délutánján "akadtunk" volna össze, kellett volna nagyon sietnünk a Marie Blanque hágón, vagy megvárni az Aubisque-i befutót, ezért végül kis átszervezéssel oldottuk fel a problémát: a 10 napos raidbe ütemezett 3 (?) helyi túrás nap egyikét, az andorrait előrevettük, így a Raidet egy nappal később kezdjük meg és elkerüljük a Tourt. Ez lett a végleges verzió.
Miután június elején 3-4 nappal meghosszabbodhatott a túraterv, egyértelműen belekerült a Mount Ventoux leküzdése, így odafelé Barcelonába, visszafelé Nizzából Budapestre kellett repülőjegyet vennünk.
A térképet nézegetve, illetve túraleírásokat olvasva a Raiden kívül is találtam néhány 2000m feletti hágóutat, illetve emelkedőt, ezekből jó néhányat beillesztettem a programba, ugyanakkor legalább hármat ki kellett hagyni, nem fért bele az időbe. Kifejezetten "nyomoztam" a Pic du Midi Bigorre után, miután valahol azt olvastam, hogy 2877m-es magasságával itt magasabbra is fel lehet tekerni, mint az Alpokban. Legutolsó infóm az volt, hogy az út le van zárva, veszélyes. Másik nyomozás, már kevesebb, mint két héttel a túra előtt volt: Andorrára eredendően három + egy emelkedőt néztem ki, ám az utolsó pillanatokban leltem rá még két kétezresre: a la Rabassára, illetve az Encampra. Ezen túl még mindig maradt egy bizonytalanság, a térkép által is jelölt Collada de Montaner hágó, 2073m méterrel. Kérdésemre az andorrai turisztikai hivatal így válaszolt:
"Hello! This road is not paved. Until Sispony, yes, you make all the track with a paved road, but few meters when you leave this village, the path is unpaved
The only one is paved is the road to Coll de la Botella and el Port de Cabus."
A tervezés legvégén, az utolsó napokban olyan apróságokkal foglalkoztam, hogy netcafékat néztem néhány lazább napra, utoljára pontosítottam a vonatközlekedést, kinézett vonatokat és mivel kimaradt, két éjszakára ekkor néztem ki a kempingeke (neveket).
Felkészülés:
A túrához szükséges edzettségi szint elérése, a korábbi évekhez hasonlóan történt: szisztematikusan, egyre hosszabb túrákat tettem, fokozatosan emeltem a nehézségi szintet.
Először a május 19-20-i hétvégén éreztem jó érzést túra után: pár hétre, túrára kerültem a nyári túrához szükséges edzettség eléréséhez.
A vasárnapi, gyerekekkel együtt tervezett Békás 30 miatt szombatra jutott a tekerés, így magam indultam a Pilisbe; először igazi túrán a Polar sebességmérőmmel. Délelőtt a Pismányra másztam fel Szentendre fölött, illetve Pap-rétre, míg 2 órás ebédszünet után már sötétedésig tekertem: többek között a Csobánkai (10% eleinte, 12% meredek az egyenes végén), majd a Pilisszántói emelkedőn (16-17%), fel Dobogókőre, majd az Esztergom felőli parkolótól Pilisszentléleken át ismét Dobogókőre. Ezeken az emelkedőkön nem éreztem, hogy úgy menne a tekerés, mint jól esett volna, és mint vártam. Igazából csak az utolsó kaptatón, Kakashegytől az erdészeti úton felfelé kapaszkodva éreztem, hogy nem fáradtam el. Este 20 óra tájban kellemes meglepetést okozott, hogy nyuszikat és egy szarvast is láthattam. 140 km-re 2490 m szintemelkedést gyűjtöttem.
(Nyári túráimra akkor indulok nyugodt szívvel és mondom, hogy megfelelően felkészültem, ha előtte egy napon belül legalább 3000m, de inkább 3500m szintemelkedésű túrát tettem. )
Másnap örömmel konstatáltam, hogy nem fáradtam el teljesen, maradt bennem valamennyi energia, sőt hétfőn, amikor bringám a szerelőhöz vittem, kifejezetten jó erőben éreztem magam.
Végre nyári túraérzést érezhettem: amikoris egy nehéz nap után sem érez az ember fáradtságot, hanem újra vágyik a következő kapatókra, tájakra, felfedezésekre.
Ahogy elnéztem a pireneusi emelkedőket, a Tour magazinhoz hasonlóan én is azt állapítottam meg, hogy némelyik bizony meredekebb, mint az alpesiek (Col de Mente 9-10 km-re végig 8-10%-os, Portet d'Aspet 4-5 km-n 9-11%-os, a Col de Marie Blanque 4 km-n 10-12%-os és végül a Bagargui 4 km meredek részéből 3 km 11%-os, és akkor még nem említettem akár pl az Aubisque-t sem) ezért Kivitől, bringaszerelőmtől előre valamivel könnyebb áttételű hajtómű felől érdeklődtem. A legkisebb lánctányér esetében 30 helyett 28 fogút kértem, ez viszont együtt járt azzal, hogy a legnagyobb 52-es is 48-ra csökkent: 28-38-48-as hajtóművet kaptam, emellett a lánc és racsni lett lecserélve.
Kíváncsian vártam az első éles próbát, komoly emelkedőkön. Erre szinte váratlanul a május végi, pünkösd hétvégén került sor, Ausztriában.
Három nap tekerés eleje és vége csak egy-egy komoly emelkedőt tartogatott, de a második nap két meredeket is vállaltam. A Koralpén 15 km-n 1660 m szintemelkedést kellett abszolválni, a meredekség többször is 13-16%-os volt. Tulajdonképpen gond, elfáradás, kínlódás nélkül jutottam fel az obszervatóriumhoz, ahol néha a rövid ideig mindent beborító felhőt - mint élményt - élveztem, utána pedig a körpanorámát. "Koralpéval" a lábamban 30 km múlva vágtam neki az 1668m magas Weinebenének, mely átlagosan csupán 6,3%-os, ám három részletben 3-4 km hosszan is 13%-os meredekség vár a kerekesre. A Koralpéhoz hasonlóan itt sem volt gondom, bár a másfél km-es 13-14%-os szakaszon, kiállva hajtva csak néztem is a fejemből, még gondolkodni sem gondolkodtam, csak hajtottam. Estig 120km-re 3513 m szintemelkedést "gyűjtöttem". Mivel másnap délelőtt szintén probléma nélkül tekertem fel a 3 km-n át szintén 12-13%-os meredek Klippitztörl-re, összességében úgy térhettem haza, hogy az "-Edzettség már megvan, a nyári túráig hátralevő másfél hónapban már csak szinten kell tartani."
A következő lépcső, túra a június 9-i pilisi szintgyűjtő túra volt: 2500m szintemelkedésig - mint az ilyen, ismert terepi túrákon lenni szokott - szinte unalmas volt, utána jó erőben kapaszkodtam fel a Szántói nyeregbe, majd a nap legvégén, fáradtság nélkül, 2-esben kiállva tekertem fel a meredek Pilisszentlászlóra vivő emelkedőn. Jól esett!
Az utolsó szinten tartó és egyúttal önbizalmat adó túrára Ausztriában került sor: a Magas Tauern Nemzeti Parkban három hegyi tavat kerestem fel (elsőt Balázzsal együtt), ezeket Európa 3., 10. és 45. legnehezebb emelkedőjének tartják. Csodás tájon haladta az utak, autókkal alig találkoztunk és rengeteg fotót készítettem, persze adták is magukat a meredek hajtűkanyarok! Második napomon nagy teljesítményt nyújtva lábamban az 1400m szintemelkedésű Grossseevel (utolsó 6 km-e 10-14%-os) 100km után tekertem fel a Grosse Oschenikseehez, mely viszont 10km brutális része kettő km híján 12-13,5%-os. Szinte végre (!!) a végén már éreztem egy kis kínlódást, igaz ebben valószínűleg része volt a nem elegendő energiautánpótlásnak.
Az új első hajtómű maximálisan bevált !
Miután sikerült megfáznom, ugyanakkor e túrát követően 2,5 héttel már el is érkezett Pireneusok túránk startja, több túrát nem tettem.
Felszerelés:
Előbb említettem, hogy a bringán a korábbi 30-42-52-es hajtómű, a málhával ránk váró meredek emelkedők miatt 28-38-48-asra lett cserélve. A túrát megelőző utolsó napokban a biztonság kedvéért (babonából is ?) lecseréltem a csomagtartót, ám mire ez megtörtént, feltűnt, hogy talán épp a bringához rögzítő vas az ami elöregedett, azt cserélendő, hétfőn vagy kedden kellett újat vennem. Utolsó hétvégén beállítottam az osztrák, 10-13%-os meredekeken lefelé jőve valamelyest kopott fékpofákat (2 tartalékpárt készítettem be), illetve ellenőriztem a küllőket.
Kormánytáskám az elmúlt években hátul kilyukadt, zipzárja is nagyon elöregedett már, így abból is újat akartam venni, ám több boltot is keresnem kellett, mire találtam az eddigihez hasonló, fémrúd által tartottat. Túrabringázó fórum kerekesei is hasznos infókat adtak.
Ami a ruházatot illeti, a 2006-ban elszakadt esőnadrág helyett most egy lélegző esőnadrágot vettem az RP Outdoor boltban, illetve mivel a kamásli 2006-ben beázott, vettem egy Tatonka márkájút, mely anyagra is jobbnak tűnt.
Péter tán egy héttel korábban azt mondta, hogy egyszerűen nylont húz majd a lábára, mert az bevált, én is bekészítettem 3 párat, de azért csak jobb a kamásli.
MIvel azt gondoltuk, hogy a spanyol határon végighúzódó Pireneusokban csak melegebb és szárazabb lehet az idő, mint az Alpokban, hajlottunk volna rá, hogy valamivel kevéssé készüljünk hidegre, ne vigyük a legmelegebb cuccokat, ruhákat is, ám a biztonság kedvéért a nagy túrázó Jerry Nilson véleményét is megkérdeztem; ezt írta angolul:
"Úgy gondolom ugyanazokra a ruhákra lesz szükséged a Pireneusokban.
.. Az időjárás általában rosszabb a Pireneusok francia oldalán, de - mint a hegyekben szokott - az időjárás változékony. Általában viszek magammal hosszú ujjú kesztyűt, mert az ujjak érzik leginkább a hideget esős lejtőzés során.
Próbáld és kerüld el az esőt és akkor klassz lesz! J
Remélem szép túrátok lesz a Pireneusokban! Én jövő héten egy kis túrát teszek Coloradóban; jövő héten indulok...
A legjobbakat..,
Jerry"
Kb. egy hétnyi információgyűjtés végén, indulás előtt 5 nappal, szombat délelőtt a korább HI8-as videokamerám helyébe vettem egy szintén Sony digitális MiniDV kamerát. Az eladó is azt mondta, hogy - mivel nem tömörít - jobb minőséget ad, mint a HDD-s, ám vágás után ugyanolyan lesz. Egy másik vevő is besegített a választásba, ő a Sonyt támogatta a Panasoniccal szemben, mondván pl. hogy a fehéregyensúly (??) kezelése sokkal gyorsabb: ha pl sötétről filmezek világosra és zoomolok, stb
A 92 eFt-os kamerához viszont a Sony boltban tudtam csak nagyobb akkut venni, 25eFt-ért.
Elmúlt évihez hasonlóan a következő módokon próbáltam valamelyest csökkenteni a csomag tömegét: a tavalyi minimum 2 kg-nyi térkép- és meredekségdiagram-papírcsomagot oly módon, hogy a 2 térkép mellett a maradék szakaszra térképet nyomtattam és vágtam ki ollóval. Így használat után el is dobhatom.
Ezen kívül igazán sok csomagcsökkentést nem tettem: talán 1 mezzel, 1 fölsővel raktam be kevesebbet, illetve pótbelsőből is csak egyet. A szerelőcuccokat illetően Péterrel egyeztettünk, hogy melyekből vigyen csak egyikünk, de ez nem sokat befolyásolt.
Alább pedig az összegyűjtött információkat adom közre, a forrás megjelölésével:
-
2002.juli Tour magazin: Auf der spur de Tour:
A cikk a Pireneusok középső részére ajánl 6 túrát, emlékszik vissza néhány emlékezetes Tour szakaszra. Említ két bringaboltot (Arreau: Route de Jezeau 5; ill. Luchon), valamint meglepve olvastam, hogy szeptemberben kiegyensúlyozottabb az időjárás, mint júliusban.
-
2006. május: Tour magazin: Pyreneen durchquerung:
A cikk egy Pireneus-végigkerekezésről számol be, melyből az időjárásra vonatkozóan megtudtam, hogy: júliusban a völgyekben kánikula van, de délután lehet zivatar, illetve azt, hogy a Pireneusokra kifejezetten jellemző, hogy nyáron is előfordulnak olyan hűvös nyári napok, amikor a völgyekben megül a köd! (Olvastam ilyen túraleírást). A kelet-Pireneusokra azt írta, hogy a francia oldalon több eső esik. Bringaszerelőt ír a cikk St Jeanra Oloronra, Argélesre, Luchonra és Axra is.
-
Két éve vettem egy könyvet: Peter Leissl: A Tour de France legendás emelkedői címmel (németül). Ebből az alábbiakat emelem ki:
-
Mont Ventoux - 1951-től 2004-ig 13-szor a Tour de France-on; szeles napokon nehéz a vége! 2 km-rel a tető előtt van a Tom Simpson emlékmű; tetőről körpanoráma: Földközi tengertől a Monvisóig.
-
Col de Portat d'Aspet és Col de Mente: előbbi rövid szakaszon valahol 17%-os, a Mente pedig 9 km-n át végig 8%-nál meredekebb! Portet Aspet 2004-ig 49-szer szerepelt a Touron, először 1910-ben. K-i oldali lejtőjén van a Fabio Casartelli emlékmű. Mente 14-szer szerepelt a Touron. Sok szerpentinkanyar, egyikben tábla: Ocana kanyar - ott bukott Luis Ocana - amikor Merckx után robogott!
-
Col de Peyresourde: 1910 óta 56-szor szerepelt a Tour de France-on
-
Col d'Aspin: 1910 óta 65-ször szerepelt a Touron. A keleti oldala nagyon szép!
-
Col du Tourmalet: a hágók atyja - 1910 óta 71-szer szerepelt a Tour de France-on! 2004-ig mindössze 12-szer nem kereste fel a Tour - ez rekord! A Tourmalet egyike a kevés mítikus Tour emelkedőknek - úgy, mint a Galibier, Ventoux, Izoard, Alpe d'Huez.
-
Col d'Aubisque: 1910 óta 68-szor szerepelt a Tour-on. Wim van Est kanyar a keleti oldalon emléktáblával (1951)
ELŐKÉSZÜLETEK
Részletes Jerry 2005-ös túrájának tapasztalataiból:
- Lourdestől: a legszebb Pireneusok-i panorámák közé tartozik
- Gavernie: 19 ó táján naplemente
- Col de Tentes (2215 m) - 10% hosszan, bár aszfaltos a Port Boucharo-ig, ám tilos a továbbkerekezés, védett / tiltott terület!
- Col de Portet: 50% murvás
- Port d'Aula (2260 m) : több kilométer nem aszfaltos
- Col de Pradel, majd Portel - több km-n át 14-15%-os
- Col Crouzette: 15-16% - erős fékek kellenek!
- Col Marmare (1361m): hosszú, unalmas, d enem nehéz - nem keleltt a legkönnyebb áttételeket használni
- Ezpezel környékén szép: Gorges du Rebentry
- MOnt Louis környékén, főúton Col de Quillane (1713), Col de Mel (1756), Mont Louis a legmagasabban fekvő erődítményvároska...Európában
-két aszfaltos hágó van csak Spanyolo-ban (júl8-nál írja): Col de Pal (csodás panoráma, környék), Bonaigue
- Puigcerda: úgy zuhogott, hogy alig tudott tekerni; második legnagyobb asó, amit átélt; utakon víz hömpölyög
- Lourdes Párizs után a leginkább turistákkal teli város Franciao-ban
- Col Marie Blanque : 4 km 10-14%-os
- Pic du Midi felé: murvás (2005), de nem nehéz egész az első hágóig (2378), közeli másik hágó (Col des Iris (2030))
- Jerry 2001-es túrájából:
- St Jean Pied de Port: bár itt alacsonybbak a hegyek, itt vannak a Pireneusok legmeredekebb kaptatói
- Port Rat - murvás út
- Portet Aspet: lejtőn (igaz ellenk irányban) majsdnem kisodródott és bukott!
- Col POrtillon (francia oldal 2001-ben rossz minőségű volt
- Larraunál: Col d'Erroymendi: túrájának legnagyobb átlagos meredekségű emelkedője!
- Port Larrau spanyol oldala, mint az álom!
- Pto Ibaneta (1057 m) (St jean pied port-tól D-re) - Arnéguy-ig az út mint az álom!
- 2001-ben már 60000 teljesítője volt a Szent Jakab útnak!
- Szt Jakab út / Arles út variáns: Canal du Midi - Toulouse - Lescar - Vallee d'Aspe - Col du Somport
- Arles út: GR653 számú út, piros fehér piros vagy fordítva csíkokkal jelölik
- link: www.santiago-via-arles.org
- A PIreneusok szinte összes hágójának tetején kávézó áll
Hubertbecker túrájából
- Col de St IGnace: fogaskerekű indul egy hegyre!
- határon: óriási szupermarket
- Vasárnap az bringásnap Franciao-ban
- Tourmalet-ről szinte totál merevvé fagytak! (jún 30.)
- Col de la Core előtt: szép Lac Bethmale !!
- Port Pailheres K-ről: Nyugat Európa legszebb hágóútja!
Dordogne és PIreneus túra:
- Gavernie: felkapott, tele bolttal, étteremmel, turistairoda, de magas árak!
PusiZoli élményei: mikor még az Alpok túrát terveztem, már élvezettel olvastam a beszánmolót, mostanra pedig nagyon aktuális lett
- Avignon: Dél-Fro egyik legérdekesebb, leghangulatosabb városa; fentről igazi provancei táj...
- szigetre érdemes bemenni: szabadidőparadicsom!
- POnt du Gard: világ 100 csodájának egyike! római vízvezeték
- Beziers-nél, Trébesnél Canal du Midi : csatorna, mely összeköti az ATlanti óceánt a Földközi tengerrel!
- Pireneusokban reggel: 10 fok alatti hőmérséklet!
- Spanyolo: nehéz boltokat találni / akár 10-kor nyitnak, de este 10-ig is nyitva lehet
- Barcelona: mértani pontossággal tevrezett és rendezett város, az egyik legszebb, amivel Zoli találkozott!
Neil Critchley élményei (1999)
- Nem a Raid útvonalon haladt, mert eleinte Spanyolo-ban
- Ochagavia : csodás falucska! (Erroymendi spanyol oldalán!)
- Isaba : nyugalmas út és csodás táj!
- Vallé Anso (Isabától DK): cowboy jellegű táj, teljesen más, mint a francia!
- Col Aubisque: indokolja, hogy miért választja a hegyek közti bringázást!
- élete legszebb kempingje: leírhatatlan a Cirque Gavernie!!
- Tourmalet hágó: szinte nulla látótávolság, mégis sok bringás!
- Andorrától D-re spanyol hegyek: cowboyország!
- Földközi tg - nagy forgalom és magas kempingár!
Georg Föcker (alpenradtouren) túratapasztalatai - 2001:
- Prades után Col de Jau felé mindössze 1 autóval találkoznak
- Axatnál: klassz szurdok: Gorges des St Georges
- Pailheres hágó: üres épület, semmi büfé, stb...
- felhő a col de la Core-on
- KEMPING ÚTKÖZBEN AZ ASPIN-ra: 950m-en (úszómedencés!!): neve: Le Oree de MOnts
- Tourmalet lejtő: esős, hideg
Stuart Rosner
- Tourmalet után (LUIz St Saveur felé: Acizans Avant: legszebb útközi kempingje!
- Col Bagargui - egyike a legnehezebb pireneusi emelekdőknek!
LINK
ADRIANLORENTE.COM - szupi meredekségek!!
Altimetrias.com - provinciánként
Ramabici.com - meredekségek, fotók
PIreneus bringázás fotói
PIreneus traverz angol élménybeszámoló!
PIreneus traverz angol élménybeszámoló - fotókkal....
Lourdes - Gavernie bringával - élménybeszámoló!
steephill.tv - Col Agnes leírás - szöveges, fotós
steephill.tv - Soulor, Aubisque hágók leírás - szöveges, fotós
Bayonne fotó
Biarritz fotó
Aubisque csodahegy
Frenetikus Pireneusok fotók!!!
PIRENEUSOK EMELKeDŐI, HÁGÓI:
2000m felettijei:
- Vallter 2000 - SZUPI DIAGRAM! -
- Collade des Roques Blanches (2252 m) - Prats de Mollo la Preste - NEM ASZFALT
- ARCALIS FOTÓK- SZUPER-
- Port d'Aula (2260 m) - Couflens Nord-tól - NEM ASZFALT
- Port de la BONAIGUA (2100 m) - Artiesből - szupi diagram
- Port de la BONAIGUA (2100 m) - ELŐZŐ HÁGÓ - ASZFALT
- Presa de L'lauset (2180 m) - Bonótól indul - völgyzáró gát, a Boi Taüll-től NY-ra - SZUPI DIAGRAM !
- Col de POrtet (2215 m) - Saint Lary Soulan - ASZFALT
- Presa de L'lauset (2180 m) - fotók
- Lac de Cap de Long (2161 m) - St Lary Soulan - ASZFALTOS
- Col des Molles (2080 m) -
5. nap: Argeles Gazost - Luz St Saveur (17km) (kemp) - Port du Boucharo (2270 m) (kb. 47 km)- aszfalt - Gedre (kb. 65 km) - Cirque du Troumouse (2100 m) ... - Luz St Saveur = kb. 100 km + ???? m
Cirque Troumouse (2100m) leírás - aszfaltnak tűnik
6. nap: Luz St Saveur - Col du Tourmalet (2117 m) - Midi Bigorre (2872 m - aszfaltos !!- Col d'Aspin (1489 m) - Arreau (710 m) = 60 km + 2900 m
KIHAGYOM A KÉT TAVAS TÚRÁT: Cap de LOng és Lac Aubert ??
7. nap: Saint Lary - Arreau (914 m) -Col de Peyresourde (1569 m) - Bagneres (630 m) (42 km) - Col du Portillon (1320 m) - Bossost(710 m) (60 km + 1500 m) - Viella, kemp (76 km) -
Viella - Bonaigua hágó (2072 m) (+ 20 km) - Viella = 116 km + 2700 m
Peyresourde meredeks
8. nap: : helyi túra du: Viella - alagút - Bono (1054 m) (25 km) - Presa de L'lauset (2180 m), völgyzáró gát -
LLauset meredeksége : 17 km emelk; csak 3 km 8% fölötti,
- Bono (60 km + 1400 m) - Cstello de Tor - Boi Taüll (2038 m) (Vuelta!)(102 km + 2400 m) - Viella = 167 km + 2600 m
9. nap: Viella - St Beat (kb 500m magas) (37 km) - Col de Mente (1349 m) - Col POrtet d'Aspet (kb 68 km + 1280 m)BRUTÁL (1069 m) - Castillon (510 m magas)(84 km) - Col de la Core (1395 m) - Seix (510 m)= 113 km + 2180 m szint
10. nap: Seix (510 m)- Aulus les Bains - Col Latrape (erről könnyebb)(1112 m) - Aulus (744 m)(28 km)- Col d'Agnes (1580 m) (DURVA: össz 4 km 10%) - Port de Lers (1517 m) - Tarascon (kb. 78 km + 1700 m))(473 m) - Ax lex Thermes - l'Hospitalet (1430 m) - lankás: 3-6%= 124 km + kb. 2700 m
11. nap: L'Hospitalet - POrt Envalira - Andorra (45 + 1200) - Arcalis (73 + 2400m) - Escas (97) - Coll la BOtella (108 + 3100 m) - Andorra (125) - Envalira - l'HOspitalet = 168 km + 4300 m
ARCALIS FOTÓK
KIMARAD ? : Coma MOrera (2205 m) - aszfalt és nem hágó! - OSSEJÁból - L'Hospitalet-től: DK 30 km
Coma MOrera FOTÓK!
12. nap: L Hospitalet (1430 m) - Ax lex THermes (720 m)(19 km) - Port de pailheres (2001 m) (38 km + 1300 m) - Usson (793 m) (53 km) - Col de MOulles (1099 m) - Col de Garavel (1256 m) (5-6%-osak, nem hosszúak)(62 km + 1750 m) - Roquefort de Sault (875 m) - Col de Jau (1513 m) (73 km + 2400 m) - Prades (98 km) - Perpignan = 141 km + 2400 m
(ha kihagyom Vallter 2000-t, akkor ez...)
- RAID PYRENEEN ÚTVONALA
- PIreneusok emelkedők fotók !!!!
- Szuper Pireneus - hágó-fotó rengeteg!: www.alpenrennradtouren.de
- SPANYOL VASÚT : WWW.RENFE.ES
Virtual Alps - Pireneusok!
Bikepyrenees - central pirenees cols !!
Pireneusok - további 2000-es hágók: Col de la Botella (2091 m), Err Puigmal station (2221 m), Mollera dels clots (2040 m), Col del pam (2001 m), Port de Rat (2362 m), Col de la Roquette (2083 m), Collada del vent (2229 m)
BRINGÁVAL VONATOZÁS OLASZO-BAN!!!
PIRENEUS TÚRA ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK:
http://www.alpenrennradtouren.de/pyrenaeen.html - infók Pireneus-túrához
http://www.alpenradtouren.de - túraleírás Pireneusok
Raid Pyreneen 2002 - túraleírás
Raid Pyreneen TURISTAVERZIÓ 2004 - szép fotókkal!
Szupi túraleírás - részletes! Pireneusok
|