Györgyi Gábor: Kerékpár- / bringaszállítás fapados repülőn
GYÖRGYI GÁBOR
Kerékpár- / bringaszállítás fapados repülőn
Linkek


 

VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu


Ötztaler radmarathon
fotóalbum!

Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen!






MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt




NAGYOBB TÚRÁK
2010 Piereneusok

2009 Alpok

2009 Tenerife,
La Palma

2008 Alpok


Pireneusok 2007


2006 Alpok

2005 Alpok


2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin

2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig

2002 Görögország

2001 Svájc - Alpok

2000 - Alpok - Adria

1999 Szlovén - horvát - osztrák

1999 Tátra, Krakkó

1998 Tátra

1998 Magas tauern

1997 Tátra túra

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra

Látogatottsági stat.:

Free counter and web stats

Az alábbi tapasztalatok fapados repülésre vonatkoznak. Még ha csak most repültem is először, amit megosztok, másoknak is segíthet:

Nekem egyébként Puskás Zoltán / Pusizoli segített sokat - most már nincs miért aggódnom a következő menet előtt.

Fapados repüléseknél van mód bringát feladni a repülőgépekre, természetesen az adott súlyhatárú csomagokon kívül. Skyeurope esetén az interneten történő foglalásnál a rendszerben szerepel is, hogy beállítsuk, hogy bringát szállítanánk. 2007-ben nekünk 20 EUR-ba került darabonként a bringaszállítás.

A repülőtérre érkezéskor normál esetben is először a csomagokat kell feladni; ezúttal a bringákkal együtt. Kijelzőtábla jelzi, hogy melyik pultnál kell az adott járatra check-in-elni. A csomagfeladásnál az útlevelet és a repülőfoglalást (nem feltétlen kérik) kell odaadni. Budapesten (Ferihegy I.) a bringákat is itt kellett leadni, külön ember jött érte. Nizzában (de Bécsben és Milanó Malpensán is így van) viszont a csomagfeladásnál szóltak, hogy a bringákat külön helyen a speciális poggyászok / cuccok feladásánál kell átadni.
A - bringán kívüli - csomagokat külön-külön is fel lehet adni, nem kell összekötni (direkt megkérdeztük), összesen 20kg az ami a jegyárban benne van.
A bringák felkészítése:
A Skyeurope kötelezően előírja, hogy: a kerekeket a légnyomáskülönbség miatt le kell ereszteni, kormányt el kell fordítani (versenykormány esetében be is fordítani a vízszintes vázrész köré), valamint a pedálokat kell leszedni (lehet, hogy erősen bekötött, ezért célszerű akár otthon meglazítani).
Emellett karcolások, illetve a rakodás során történő esetleges sérülések miatt célszerű még:
- a vázat, kormánybandázst, ülést (!!) minél több helyen fóliával, durranófóliával betekerni, esetlegesen a kilométeróra-adaptereket, kulacstartókat, illetve a hátsó váltót leszerelni vagy váltóvédőt felrakni. Odaúton én így tettem, visszaúton már csak egy kartont tettem a hátsó agyhoz a váltó környékén.
MIndezen munkákat sietve bő fél órán belül el lehet végezni, épp ezért célszerű ezeket belszámolva, több, mint 2 órával a repülő indulása előtt a reptérre érkezni. Nizzában mi épp 2 órával hamarabb érkeztünk és ugyan a csomagfeladásnál még voltak mögöttünk 6-8-an, de mivel külön helyre keleltt még vinnünk a bringákat feladni, azt megkeresni, a végén már izgultunk, hogy időben a személyre vonatkozó check-in-hez jussunk, mert ennek is meg van szabva az ideje. Magyarán mindent összevetve, ha a reptéren szerelünk, jobb akár 2,5 órával a repcsi indulása előtt kiérni.

Bringáktól független folytatása a repülőre való feljutásnak:
- csomagok leadása után check in - jegyet megnézik, illetve útlevél-ellenőrzés, esetleges motozás történik. A kézipoggyász pedig futószalagon átmegy egy berendezésen, akár bele is néznek. Nizzában még ezután történt egy újabb ellenőrzés (talán akkor nézték igazán a jegyet). Ezután már besétáltunk a folyosón a gépre, Budapesten pedig busz vitt a géphez.

Nagyon kellemes benyomásokat szereztem a repülés és a repülős bringaszállításról is. Míg Zoliék az évek során többször szereztek sebességmérő-adapter törést, váltógörbülést, kstb.... mi kárunk odaúton mindössze a bandázsból kiszakított körömnyi darab volt, hazaúton pedig PÉter csomagtartójára rögíztett lámpájának eltörése volt.

Lehet, hogy legközelebb is repülővel és nem vonattal indulok a túrára ? :-)

További évek repülési tapasztalatai
2007-et követően már tán 10-szer is repültem bringámmal Európában, illetve ami a legtávolabbi volt, az a Kanári szigetek. Egy alkalommal Wizzair-rel, többi alkalommal Flyniki-vel, illetve társcégükkel, Airberlinnel. A Wizzairnél - ahogy a honlapon írták - a bringát a fóliázónál be kellett fóliázni, más extra dolog nem volt, Flynikinél nem kell.
Korábban még váltóvédőt szereltettem fel, hogy óvjam bringám, de évek óta el is felejtettem már és mégsem láttam kárát ennek. Ami az itt-ott (főleg a kormányt és a nyerget szoktam) történő durranófóliás csomagolást, védelmet illeti, korábban még a vázzal is megtettem egy-két helyen, de 2011-ben egy alkalommal csak két darabra volt időm a kormányon (és talán még a nyerget védtem). Semmi baja nem lett a bringának. A sebességmérő tartozékait a vázon talán érdemes leszerelni, de a kormányon már nem szoktam, csak befóliázom, esetleg még elforgatom.



Flynikinél ha az ember vesz éves díjért kártyát, abban az 59 EUR-ban (2011) benne van az ingyenes helyjegy (amúgy 10 EUR) és az ingyenes bringaszállítás (25 EUR), sőt még a cucc is lehet több. Így már egy oda-vissza úttal 1 EUR-val olcsóbb a jegy, már ha az embernek számít a hely foglalás (pl. ablak mellé). Nekem számított.


Györgyi Gábor