Györgyi Gábor: Tenerife, La Palma 2009, 15. nap: Hazaút: repülés + Epilógus
GYÖRGYI GÁBOR
KERÉKPÁRTÚRA TENERIFÉN ÉS LA PÁLMÁN
15. nap: Hazaút, repülés + epilógus
Linkek



VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu



Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen (114 + 4)!






Pireneusok 2007



MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt




NAGYOBB TÚRÁK
2009 Alpok

2008 Alpok

2006 Alpok

2005 Alpok

2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin

2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig

2002 Görögország

2001 Svájc - Alpok

2000 - Alpok - Adria

1999 Szlovén - horvát - osztrák

1999 Tátra, Krakkó

1998 Tátra

1998 Magas tauern

1998 Tátra túra

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra

14. nap: Teide fennsík
+ Lavas Negras
             Tenerife & La Palma
kezdőlap
                Kanári
tapasztalataim

2009. április 25, szombat – 15. nap: Kemping – Dél-Tenerife repülőtér- REPÜLÉS – Schwechat – bringával Götzendorf – VONAT - Bruck – bringával Hegyeshalom = 69,25 km + 220 m szintemelkedés
Nap végéig megtett táv és szint: 1633,08 km + 33873 m szintemelkedés

5:50-kor óracsörgésre ébredtem, hiszen repülőm 10:45-ös indulását megelőzően időigényes a becsekkolás és a bringa felkészítése. Odakint még teljesen sötét volt (még 1 7-kor is!), a sátorban lámpafénynél reggeliztem. Összepakolás után már 7:21-kor útnak indultam. Alul rövidben tekertem. Nosztalgia- és búcsútekerés volt már ez A kis buckákon fel és le hullámozás közben persze visszagondoltam az elmúlt két hétre. „-De rég is voltak már az első tenerifei napok…. De rég volt, amikor ugyanitt visszafelé tekertem kíváncsian, az újdonság varázsát érezve, vagy mennyi élmény ért már a mascai túrán, vagy akár a 3. napi autópályás tekerés és esti defekt óta.”
bicycle prepared for the flight / bringám repülésre készen A reptérre egy fél – egy km hosszú lejtőn gurultam le; az egyenes szakaszon a nyeregben felülve széttártam karjaimat: MEGCSINÁLTAAAM ! Úgy éreztem, hogy nagyot alkottam. A tervezett céljaim nagy részét (kb. 92%-t) sikerült megvalósítani. Noha maradt olyan, Teide fennsíkra vezető emelkedő, amin csak lefelé jártam, mégsem maradt hiányérzetem: La Palmán mindent bejártam és Tenerifén is 3-szor tekertem a 2000m feletti Teide fennsíkra, ebből kétszer málhával. Úgy illik ? (így összesen 2-szer tekertem gyakorlatilag óceánszintről 2000m fölé.)
Ha egy picirit mégis bánok valamit, akkor az az esős Anaga hegységi túra (az eső ténye). Bár az ember nem kívánhatja, hogy mindenhol tökéletes legyen az ideje. Nem panaszkodhatok.
Tenerife - Vienna / Schwechat flight / repülés Bringám repülésre való felkészítését illetően ezúttal megspóroltam a kulacstartók leszerelését, utóbb rájöttem: kár is lenne bántani őket. 9 órára készültem el, amikor már sokan álltak a sorokban: bizony izgultam emiatt, hiszen 3 10-ig tartott a check-in. Mikor sorra kerültem, kiderült, hogy a bringáért majd külön jönnek, így várnom kellett még. Izgatottan vártam, hogy mikor és merről jönnek. A percek peregtek…. „-Ugye nem felejtenek el?” – várakoztam feszülten. Végül bringával együtt vezettek másik szintre a speciális csomagok leadójához, vagy… (Már nem is emlékszem pontosan).
Időközben a kijelző már azt jelezte: gépünk – 50 perc késéssel - csak 11:35-kor indul . Ez azt is jelentette, hogy jelentősen csökkent Ausztriában a vonat eléréséig megmaradó időm. A beszállásig így hátralevő több időt egy szinttel feljebb, ablakok mögül repülők érkezését, indulását nézve, filmezve töltöttem. 11:20 után került csak sor a beszállásra. Tenerife - Vienna / Schwechat airport / repülőtér Mivel ezúttal nem az ablak mellé kerültem, az út egy részét a fotóim gépen történő nézegetésével töltöttem: el is öntöttek az érzések, hogy micsoda feledhetetlen két hét volt: Mascától kezdve a Roque de los Muchachos emelkedőin át az Orca és delfin show-ig, valamint a Teide emelkedőkig bezárólag.
A repülőgép 3 soronként kitett kijelzőjét nézve érdekes volt, hogy visszaúton teljesen más úton repültünk: míg odafelé a kontinensen végigmenve Portugália után értünk ki az óceán fölé, hazaúton toronyiránt megcéloztuk Schwechatot, így hamar Afrika fölé értünk. Sosem repültem még fölötte, bár felhős volt alattunk. Ami még ledöbbentette: odakint 272 km/ó-s szél is fújt, így sebességünk (1128 km/ó) nagyobb is volt, mint odafelé.
Tenerife - Vienna / Schwechat airport, repülőtér Miután fentről megnéztük Bécset, 17 órakor szálltunk le Schwechaton. Szerencsére csomagjaim nagy része és a bringa gyorsan megjött, hamar szerelhetni kezdhettem. 20 perc alatt 17:55-re el is készültem, már csak a sátrat és polifoamot vártam. Az picit késett, de csak meglett végül. 18 óra múltán (talán 18:10) hagytam el a repteret, azzal a tudattal, hogy az elérendő vonatig kb. 16-18 km-t kell hajtanom.
Kellemetlen, bosszantó ellenszél fogadott a Duna-parti főúton. „-Hogy az a....!” – bosszankodtam (de nőiesen fejezem ki magam), hiszen elég ritka Közép Európában a keleti szél, a jellemző, hogy Nyugatról fúj. Tenerife - Vienna / Schwechat flight / repülés Fogaim összeszorítva, a málhák ellenére minden izommunkámmal küzdöttem, hogy 20-22 km/ó körül haladhassak. Délnek fordulva is tovább időfutamoztam és adtam bele apait-anyait, ám egy idő után valami nem stimmelt. Tudtam, hogy nincs időm perceket veszíteni, hiszen kiszámoltam, hogy ha időben előtte oda akarok érni, akkor 20-as átlag fölött körül kéne mennem és csak perceim maradnak. Nem volt idő eltévedésre. Bosszankodva és bizonytalanul hajtottam tovább…. Aztán a falutábla: Ebergassing. „A pi…-ba! Ezt elcsesztem!” Lemondhattam a vonatról és egyúttal a Budapestre menő utolsó vonat eléréséről. Már nem érhettem haza aznap.
Kényelmes tempóra váltva tekertem tovább Götzendorfba, ahol persze várhattam a következő vonatra. A menetrendet elnézve próbálkoztam, hogy milyen átszállássokkal merre van esélyem minél közelebb jutni Magyarországhoz, La Palma / Roque de los Muchachos bicycle bringa : Györgyi Gábor de döbbenetes módon alig volt lehetőség. Végül Bruckig vonatoztam, onnan viszont bizony – kb. 8 óra tájt ? - nekivágtam bringával a magyar határig előttem álló 31 km-nek.
Tenerifével szemben itt már hosszú ruhába felöltözve, két zokniban tekertem, ahogy besötétedett. A napot sötétben tekerve töltöttem, csak egyik fülemben szóló zenével tudtam kedvem jobb irányba terelni. Beletörődtem a helyzetbe; nem is tehettem mást.
22 óra is elmúlt, mire megérkeztem Magyarországra. Úgy-ahogy olcsó szálláson szálltam meg és fürdés után a szemközti, éjfélig nyitva levő étteremben vacsoráztam; jó volt magyar beszédet hallani. Hazaérkeztem.

Összefoglalás, epilógus:

Noha ősszel még nem gondoltam volna, az őszi túlterheltség eredményeként felmerült kora tavaszi, meleg égövi túra elég hamar létrejött. Tenerife - Vienna / Schwechat flight / repülés A túra célpontja nem is a megszokott volt, ráadásul repülővel és tavasszal! Úgy is mondhatom: mertem kilépni a megszokott keretekből, mertem nagyot álmodni.
A Kanári szigeteken az Alpokhoz, Kárpátokhoz és Pireneusokhoz képest más világ fogadott. Ahogy itthon is tapasztaljuk, nagyon klassz dolog tavasszal bringázni, hát még óceán közelben, panorámás hegyoldalakban. Hatalmas élmény volt kaktuszok és trópusi növényzet mentén, vagy növények között, illetve vulkanikus tájon, lávamezőkön tekerni, ám ami a legkiemelkedőbb volt: rendszeresen felhők felett bringázni.
Akár a Roque de los Muchachos 1800m feletti felhő feletti panorámás kilométerei, akár a Teide fennsík lávamezői és az arizónai sivatagot, tájat idéző útjai mind életre szóló élményt jelentettek. Noha a fontos részeket mind bejártam és olyan bringás vagyok, aki inkább új tájakat keres fel – kevés régivel is fűszerezve – mind ugyanoda menjen vissza, azonban e két sziget útjai, tájai annyira megbabonáztak, elvarázsolt, rabul ejtette szívemet, hogy az életben szeretnék még visszatérni.

Tenerife - Teide fennsík, Györgyi Gábor Hazatérésem után már teljesen máshogy gondolok e két szigetre és arra a – La Palmára - aggatott névre, hogy: La isla Bonita – azaz Szép sziget. Szerényen a megfogalmazás.

Ui: Lehet, hogy többekben felmerül, hogy :2_Hát igen, jó is lenne oda elmenni, de biztos sokba kerül az…” Noha leírtam a napi élménybeszámolókban, a költség kalkulációhoz a 3 legfőbb támpont:
  • a repülőjegy Schwechatról FlyNiki repcsivel oda-vissza (bringa nélkül – ha 2 -3 hónappal foglalja csak előre az ember, pl áprilisra) 380-390 EUR körül lenne(2010.02.26-án nézem), persze ha korábban foglalja az ember, bizonyára olcsóbb.
  • A Fred Olsen sebeskomp (La Palmát kihagyva persze ez fel sem merül) ára oda-vissza Tenerife és La Palma között 2009-ben: 130 EUR
  • Végül pedig : a szállások alapvetően főleg Tenerifén elég drágák. Azonban ha az ember alaposan keres, akkor meg lehet szállni 20 EUR körüli áron. La Palmán pedig a főutcában eleve 21 EUR / fő/éj lett volna az ár. Ezek az árak még Európában is olcsónak számítanak üdülőhelyen.


Tenerifén és La Palmán szerzett tapasztalataim:

Györgyi Gábor

Györgyi Gábor