Györgyi Gábor :  Col du Grand-Saint-Bernard Györgyi Gábor :  Oberläger / Bussalp Györgyi Gábor :  Bettmeralp Györgyi Gábor :  Ötztaler radmarathon - I cycled in 2010 Györgyi Gábor : Lago di Mezzola Györgyi Gábor : Rifugio Ghiacciaio dei Forni ( 2176 m)  Györgyi Gábor : Diga / Speicher Finstertal ( 2350 m )
Györgyi Gábor: Kerékpártúra az Olasz - és Svájci Alpokba : 2000 m-es utakra vadászva: a befejezés !
GYÖRGYI GÁBOR
Kerékpártúra az Olasz - és Svájci Alpokba, avagy
Feljutottam az Alpok összes aszfaltos 2000 m fölött végződő emelkedőjére
2011.VII.14 - VII.02. (20 nap) 2358 km + 49663 m szintemelkedés
Linkjeim
Túráim:


 

VENDÉGKÖNYV


Google


WWW
gyorgyigabor.hu


Ötztaler radmarathon
fotóalbum!

Kanári szigetek
fotóalbum!





2000-es emelkedőim
a térképen!






MAGYAR ÉS KÜLFÖLDI BRINGÁS LINKEK azok tartalmával együtt




NAGYOBB TÚRÁK
2011 Svájc - Olaszo.

2011 Francia Alpok

2011 Déltirol - Tirol

2010 Piereneusok

2010 Alpok
(8 nap)


2009 Alpok

2009 Tenerife,
La Palma

2008 Alpok


Pireneusok 2007


2006 Alpok

2005 Alpok


2004 Kerékpárral a
Tour de France alpesi hágóin

2003 Kerékpárral
az Adria mentén Montenegróig

2002 Görögország

2001 Svájc - Alpok

2000 - Alpok - Adria

1999 Szlovén - horvát - osztrák

1999 Tátra, Krakkó

1998 Tátra

1998 Magas tauern

1998 Tátra túra

1996 Dolomitok

1995 Tátra túra

1993 Tátra túra

Free counter and web stats

Györgyi Gábor & Oberläger (2025 m) Györgyi Gábor - Speicher / Diga Finstertal
Mint a júniusi Francia Alpok túra bevezetőjében írtam, év elején eldöntöttem, hogy még ha kissé erős, húzós év is lesz így, idén a végére járok az Alpoknak is: azaz begyűjtöm, felkeresem a még hiányzó bő 30 db 2000m fölé vezető aszfaltos hegyi utat. Az elmúlt évek eredményei után ez az utolsó motiváló teljesítmény még. Alaposan végigböngésztem a legnevesebb, illetve szinte minden érdemi emelkedőlistát, beleértve természetesen a salite.ch / climbbybike.com páros több, mint 130-as 2000m felettit utat tartalmazó listáját, a talán még alaposabb, precízebb quaeldich.de listát, ahová már pireneusi emelkedőből jómagam is küldtem többet, aztán a többiek: tornanti.it, az Alpok egyik legnagyobb málha nélküli túrázójának listája: cycloclimbing.com, és néhány fórum listája….
Gyakorlatilag mondható, hogy amely utakról van bringás, aki tudja, hogy 2000m feletti aszfaltos, azokról már én is tudok. Mivel több olyan akadt, amiről minimális információ volt a neten, két utolsóról az UIC ( www.cycloscalatori.it) – ahol szintén tag vagyok - levelezőlistáján kértem segítséget. Akadtak is segítőkész olaszok; Dondenazt illetően egyikük még a helyi hivatalt is felhívta, és egyértelmű lett, hogy csak 1800m-ig aszfaltos, Mandelonról is jött infó, a végső Albertüsc-ről csak az utolsó napokban derül ki véglegesen.

Györgyi Gábor - Alps: Cheneil , Mandelon , Les Suches, Malga Mare , Champillon , Nufenenpass , Grand St Bernard, Lago di naret, Speicher Finstertal, etc.
Júniusban a Francia Alpokban (1530 km + 28989 m szint) jártam sikerrel és a végére Franciaországot is „kipipáltam”: a Pireneusokat is beleértve az összes aszfaltos, 2000m feletti útjára (32 alpesi és 13 Pireneusok-beli, azaz összesen: 45 db) feltekertem. Bár sok nap volt részem néhány órás esőben, a legmagasabb és legnevesebb hágók (Bonette, Galibier, Iseran) napjain szerencsém volt az idővel: szikrázóan napos időben nosztalgiáztam emelkedőiken.

Ezen júliusi 3 hetes túra útvonala a svájci és olasz Alpok még hiányzó 24 db 2000 m feletti aszfaltos útjainak helyeit fedte le, kötötte össze. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzám, így július 2. felében kerékpáros karrierem, majd’ 20 évem legrosszabb időjárásában teljesítettem kitűzött célomat. Az első két napot követően nagyjából két héten át volt (völgyben számítva) 18-24 fok közötti idő és legalább minden második napon esett akár eső (Többször fél napokat), de legalábbis volt hűs, felhős idő.

A térkép még a tervezett útvonalat (egy napot töröltem) mutatja, ami nagyon közel áll a végleges teljesítetthez)
Csak elszántságom volt jó tapasztalni: nem egyszer dacoltam az esővel és tekertem 4-5 fokban is 2000m fölé. A kedvezőtlen meteorológia ellenére nem változtattam programomon, csak napról-napra pipáltam ki a csúcsokat. Morcosan persze.
Nem hagyhatom ki két nevesebb mondás aktualitását:

  • „-Ami nem öl meg, az megerősít” – és persze utólag megszépülnek az emlékek. Kétségtelenül már a májusi tiroli-déltiroli túra is adott erőt az esőben való magasra tekeréshez, ezt a Francia Alpokban gyűjtött élmények csak tovább erősítették és vezettek a svájci-olasz túrához, ahol még komolyabb küzdelmekkel kellett megbirkóznom. Kiálltam a próbát és azt gondolom, nem csak az eredményt, de az akaraterőt, elszántságot illetően sem szégyenkezhetek, sőt.
  • „A fájdalom pillanatnyi / ideiglenes, ám a dicsőség örök!”- bár ezen mondást csak utóbb ismertem meg, végülis ez adta motivációmat. Tudtam, hogy az adott nehézségek csak néhány órára, napra, hétre szólnak (persze jutott azért az örömből is), ám az összes Alpesi 2000-es begyűjtése” és a salite.ch, quaeldich. 2000-eseinek túlszárnyalása, néhány emelkedő velük történő megismertetése örök eredmény. Ezeket senki sem veheti el tőlem és nem írható felül senki által.

Ami az élményeket illeti: Második napomon csodás időben tekerhettem a Mont Blanc alatti Ferret völgyben, ami annyira varázslatos volt, hogy már akkor felmerült bennem: ez annyira gyönyörű, hogy lehet, hogy máris megvan a túra legszebb napja. Nem kizárt, hogy igazam is lett. Másnap már esőben hajtottam több órán át a 2078 m magas Champillonra, ahol a szél miatt is remegtem a hidegtől. Elképesztő volt. Két nap múlva Mandelonra (2066 m) értem fel esőöltözetben, ködben és akadtam ki Crans Montana-n (1476 m)-n, a szakadó esőben és 7 fokban.
Emelkedőgyüjtemény
honlapja
2000m feletti emelkedőinek száma 2000m-es útja, ahol még nem jártam2000m-es út, ahol én jártam, neki hiányzik!
alpineroads.com57 db MINDegyiken jártam !Több, mint 70, példát kiemelni is kár...
quaeldich.de,
az egyik legalaposabb emelkedős honlap, jó fej fórumozókkal
kb. 115 db MINDegyik aszfaltoson jártam (2011.08-i állapot szerint).én osztottam meg velük eddig4 alpesi 2000-est és fogok még..
cycling-challenge.com,
nagyon dizájnos honlap, azonban a srác a svájci és francia Alpokon túl nem nagyon volt még...
70 db MINDegyiken jártamTöbb, mint 55-60, pl: Kaunertal (2750 m), Colle Nivolet (2612 m), Col du Moutiere, + hosszú a sor..
wikipedia / Alpenpasse 61 db hágó (csak hágó!)MINDegyiken jártamnéhány, pl: Mangart nyereg, Nivolet, Col du Petit Mont Cenis (2183 m)
bergstrassen.de, Jó "kiállítású", szép honlap, gyűjtemény60 dbMINDegyiken jártam SOK hiánya van, nem csak kuriózumok, így pl: Simplonpass, Moutiere, Col de Granon, Colle Esischie, Val Thorens, Alpe Galm, Alp Anarosa, Grosse Oscheniksee, stb...
rennradschlag.de44 db
(hágók oldalait
külön számolva)
MINDegyiken jártam Több, mint 80 hiánya van, sorolni is kár...
salite.ch és
a climbbybike.com
:
utóbbi az előbbi emelkedőit veszi át - tudtommal
Határhágókkal: Ausztria: 21-22
Svájc: 39
Olaszo.:52
Franciao.: 32
Duplikálódás nélkül össz: 137 (2011.08-i állapot)
MINDegyik aszfaltoson jártamNekik is tudok újat mondani, elküldtem már: Hochsölden, Plan de Lac, Alpage Mandelon, Oberläger, Pian Geirett , Schöneben, Cheneil, stb...
cyclingcols.com: Michiel van Lonkhuyzen listájanyáron, max. 116 db
(duplikációk nélkül)
MINDegyiken jártam Hiányai: Petit MOnt Cenis, Colle Preit, Weisssee, Koralpe, ... stb.
rovingmarmotte.
blogspot.com
72 db (csak hágók)MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Finestre (2176 m), Mangart nyereg (2055 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m),
cols-cyclisme.com: főleg Franciao-ra kihegyezett gyűjtemény: Franciao: 26 db
Olaszo: 19db
Svájc: 17 db
Ausztria: 1 db
MINDegyik megvan! Hiányzik neki pl: Sella, Pordoi, Preit, Alpe Galm, Tatschalp, Petit Mont Cenis, Authion, stb.
nevasport.com: spanyol fórumban emelk. felsorolás; nem csak hágó (puertos... asfaltada)106 db Utsó 2 nyáron lett meg: Lago Naret, Lago di Vons Neki is van, több mint 30 hiánya: Colle Preit, Val Bighera, Petit Mont Cenis, Rofen, Plan du Lac, Alpage Mandelon, Malga Mare, Rif. Cornisello, stb.
bdc-forum.it: olasz fórum79 db MINDegyik megvan Hiányai (több, mint 50): Oscheniksee, Weisssee, Mangart nyereg, Petit Mont Cenis, Lac Allos parkoló... stb.
Györgyi Gábor - saját 2000-es listámHatárhágókkal:
Francia: 32
Olasz: 39
Osztrák: 21
Svájci: 31
Szlovén: 1
Össz: ??? db
TELJES -
- MOTOROS HÁGÓ- ÉS EMELKEDŐ LISTÁK, GYŰJTEMÉNYEK -
alpenspass.net
- motoros hágólista
67 db (csak hágók!)MINDegyik aszfaltosra feltekertemNéhány hágó is hiányzik neki, pl: Colle Preit (2083 m), Col Carette di Val Bighera (2120 m), Col du Petit Mont Cenis (2183 m)..
tornanti.it
- igen komoly motoros emelkedő-lista
Franciao.: 27 db
Svájc: 25 db
Ausztria: 21 db
Olaszo.: 43-46
Össz. 116-119
MINDEN jártam, Albertüsc pedig nem aszfaltos Bringával is tudok nekik újakat mondani: Tatschalp , Colle Preit (2083 m), Hochsölden, Parking du Laus, Plan du Lac, stb..
gs-enduro.de
- igen komoly motoros emelkedő-lista, sok murvás 2000-es
kb. 53 dbMINDegyik aszfaltoson jártamNálam igen, nála nem szerepel (csak 2011-ből pl): Champillon, Les Suches, Malga Mare, Alpage Mandelon, Oberläger, stb.
motoitinerari.com- csak hágók!59 db
(nem csak aszfaltos)
MINDegyik aszfaltoson jártam.Hiányzik neki pl: Moutiere, Petit Mont Cenis, Val Bighera, Küthai, stb..
Egy elfogadható napot újabb esős, 2000-es követett, Oberläger (2025 m): ez mégsem bosszantott fel, mert esőszünetben, felhők szakadozása miatt így is volt miben gyönyörködni.
A túra egyik emlékezetes napja volt a szikrázó napsütésben felkeresett, panorámás Bettmeralp, majd a 13 km-en 8,5% meredek Nufenenpass (2478 m) délutáni málhás meghódítása (tetőn 4-5 fok). Másnap volt a túra másik leghidegebb napja, amikor a Gotthard hágóra tartva a szél és hideg miatt fölfelé is esőöltözetet húztam, hogy melegen tartson.
Nem sorolva fel minden küzdelmes napot… értem le Dél-Svájcba, ahol a délszaki régió és fekvés ellenére sem tudta garantálni a jó időt: a comói tó mentén hajtva csak 21 fok volt. Sikeres, nyugis nap volt, mikor ezen délután tekertem fel 1800m-t a Splügenpassra, majd Svájcban a lai da Vonshoz (2008 m-ig) és már éjjel 11 óra után vissza a Splügenpasson át a kempingbe: hajnali 2 körül értem haza.
Két újabb többnyire felhős, esős nap után végre az utolsó 5 nap olyan idővel ajándékozott meg, amilyennek végig lennie kellett volna: a Gavia hágóra először tekertem délről és a fölső részén már volt is mit fotózni, a Forni turistaház környéke pedig kifejezetten szép volt.
Nem mindennapi élmény volt a katonai lokátorhoz, Dosso Gallihoz – 1 km emelkedő miatt – visszatérni, felhajtani a körülöttem szálló felhők közt, majd ismét éjjel átkelni a Tonale hágón, ahonnan már célközelben érezhettem magam. Két 2000 m feletti úttal s két nappal később meleg nyári időben Trentóba érve ért az első katarzis élmény: végigtekertem! Átkeltem az Alpokon. (Sajnos délelőtt a felhős Rifugio Cornisello turistaháznál nem éreztem kitörő örömet, noha feljutottam az utolsó 2000-esre is. Illetve…meg kell jegyezni: májusban a Finstertali tóhoz hó miatt 2km hiányzott csak, így nem tudtam feljutni, de minden tőlem telhetőt megtettem. Lelkiismeretem miatt persze úgy éreztem: azért a 2 km-ért is vissza kéne mászni 1700 m szintemelkedést.)
Aztán az utolsó nap Ausztriába.... Szikrázó napsütéses időben küzdöttem fel magam a Halltal 15-22%-os emelkedőjén, majd délután majd’ 2000m szintemelkedéssel a Finstertal völgyének duzzasztógátjához, mely utolsó 4 km-e adta meg a 2000-es gyűjtés katarzis élményét. Csodás panoráma, tekergő kocsiút, messze áttekinthető táj, ideális fényviszonyok és legfelül egy kéken csillogó tó... Alig bírtam magammal: ilyennek kellett lennie az utolsó 2000-es emelkedőmnek (tavasszal is megtettem mindent, de 2200 m-en hótorlasz miatt vissza kellett fordulnom. Az a 170m szintemelkedés és 2 km miatt másztam vissza 1700m szintemelkedést. Csodásra sikerült a búcsú.
Utolsó kaptatómmal elértem, hogy enyém legyen a legbővebb, 2000 m-es utakat, azok bringás leküzdését tartalmazó emelkedőlista (több, mint a neves salite.ch-é, vagy a tornanti.it-e, vagy quaeldich.de-é, stb) és ezzel most már sorolhatom magam az Alpok aszfaltos 2000-es útjainak szakértői közé... Alpokon kívüli országból!

Időközben már 9 emelkedő diagramját küldtem el (folytatom még) a salite.ch-nak és található meg a neten, míg a quaeldich.de-re is feltettem már 4 alpesi és 4 Pireneusok-beli 2000m fölött végződő emelkedő ismertetőjét.
A túra során a szokásosnál több volt a nagy szintkülönbségű, több órás emelkedő, melyekre való feljutásnál nem árt, ha nem türelmetlen az ember és van lelkiereje. Összesen 10-szer kerekeztem fel több, mint 1400 m szintkülönbségű kaptatón, ebből három (Lago del Naret, Splügenpass és a a Dosso Galli) az 1800m szintkülönbséget is meghaladta. Ezeknél az is a nehézség, hogy az ember hiába teker már 4-500m szintemelkedést, még a harmadáig sem jutott el és több, mint 1000m van hátra. A leghosszabbaknál 800-1000m szintemelkedést kell hajtani, mire az ember eljut oda, hogy érezheti: „Már csak egy Dobogókőnyi (600m szintemelkedés), vagy Pap-rétnyi (450m szintemelkedés a tetőig) van hátra.
A 3 hetes túra során összesen 31 alkalommal hajtottam 2000m fölé (egynek számolva a Goletto di Crocette és Dosso Galli környékét, kis hullámzásokat).
Négy alkalommal tekertem esőben és némelyik alkalommal hidegben is 2000m fölé és csak 8 nap nem kellett eső miatt elővennem az esőkabátot.



A több évnyi alpesi túrázás végén persze érdekli az embert a statisztika:

  • 2011-ig 146 különböző emelkedőn tekertem 2000m fölé (ha kettőnek számítanám ha egy hágóra két irányból jutottam fel, akkor még többször): közös halmazokat kiszűrve 31 francia, 51 olasz, 19 osztrák, 44 svájci és egy szlovén. Mivel több helyen nem egyszer jártam, összesen 194-szer tekertem 2000m fölé az Alpokban, ebből 46-szor málhával. Legtöbbször Küthaion (5), a Bonettén (5) és a Lautaret hágón (6) jártam. Málhával legtöbbször a legmagasabbakon jártam: Bonettén és az Iseranon (de Izoard-on) is 3-szor.
    A Pireneusokkal és Kanári szigetekkel együtt 220-szor (vagy 221-szer ?) tekertem már 2000m fölé, ebből több, mint 50-szer málhával.
  • legtöbb szintemelkedést (3517 m) július 26-án tekertem, amely nap 3-szor jártam 2000 m felett: kétszer a Splügenpasson (2113 ), egyszer pedig Lai da Vonsnál tekertem az aszfalt végéig (2008 m)
  • A 2004. évi 9, 2005. évi 13, 2006. évi 10, 2007. évi 7 és 2008. évi 11 és 2009. évi 12-13 és 2010-es 11 db után 2011 májusban Tirolban és Dél-Tirolban 4-5-ször, 2011-es Francia Alpok-beli túrámon 8-szor, míg ezen olasz-svájci túra során legalább 11-szer „küzdöttem le” Tour de France Hors categorie-nak azaz kiemelt kategóriásnak megfelelő emelkedőt, ezek a következők: Breuil Cervinia, Champillon vagy Col du Gr Szt Bernard, Alpage Mandelon (Siontól), Lauchernalp(mert erre mentem előb Weritzalp-pal szemben), Bettmeralp, Lago del Naret, Splügenpass, Diga Campomoro (Sondriótól), Passo di Gavia, Passo Croce Domini & Dosso dei Galli, Diga / Speicher Finstertal
  • A svájci és olasz Alpokban tett alpesi túra után, külföldön megtett kerékpározásaim meghaladják a 44000 km-t (ebből, több, mint 20000 km az Alpokban). Ami a szintemelkedéseket illeti, az Alpokban már több, mint 370.000 méternyit gyűjtöttem, a Pireneusokban több, mint 71.000 méternyit, a Kanári szigeteken 33.800 métert. (Összesen a kezdetek (első sebességmérő :1993) óta, Magyarországgal együtt, 2011 végén túl vagyok a 1.250.000 m szintemelkedésen.)





Nap Útvonal Napi táv Idő Átlag Szint-
emelk.
kcal = videó linkje
  Előzmény, szervezés, útvonal-terv, indormáció-gyűjtemény
BEVEZETÉS (Készül), illetve a részletes útiterv
Júli 14.
1. nap
Budakalász, Bp – VONAT - Gramatneusiedl – Schwechat – REPÜLŐ – Milano, Malpensa – Ponte Ticino
47,6 km - - 70 m - kcal  
Júli 15.
2. nap
Ponte Ticino - Novara - VONAT - Chatillon - Breuil Cervinia (2140 m) - Valtournenche -Cheneil (2040 m)- Chatillon - Aosta
Túraleírásért kattints ide!
107,6 km 5:35:13 16,4 - m 3095 kcal Breuil Cervinia
Cheneil
Júli 16. Aosta - VONAT - Pre St Didier - Val Ferret - Rifugio Elena (2061 m) - Pre St Didier - Col du Petit St Bernard (2188 m) - Les Suches (2200 m) - La Thuile - Colle san Carlo (1950 m) - Morgex - VONAT - Aosta
(a völgyi vonatozás kb. 30km-én már tekertem korábban
120,44 km 7:00:22 15,4 ... m 3818 kcal Val Ferret, Rifugio Elena
Petit St Bernard
Les Suches
Júli 17. Aosta - Doues - Champillon - esőben(2078 m) - Doues - Ayez - Col du Grand-Saint-Bernard (2473 m) - Martigny (Svájc)

123,48 km 8:35:17 14,1 (!) ... m 4393 kcal Champillon
Gr St Bernard
Júli. 18. Martigny - Col de la Forclaz (1526 m) - Col de la Guelaz (1965 m) - Lac Emosson és fölötte kis panorámahely (2003 m) – Col de la Forclaz - Martigny – VONAT – Visp
(a völgyben - ahol vonatoztam - 2006-ban már végig is tekertem)
83,4 km 5:20:20 13,4 ? 2480 m 2551 kcal videó hamarosan..
Júli. 19. Sion – Vex – Alpage Mandelon (2066 m)esőben – Sion – Sierre – Crans Montana (1476 m) /esőben/ – Sierre 102,4 km 6:45:54 14,9 ? 2578 m 2924 kcal Alpage Mandelon
Crans Montana
Júli. 20. Täsch - Zermatt – Zmutt – hegyi tó fölött (2008 m) – Visp – Steg – Wiler – Lauchneralp (2052 m) – Weritzalp (2099 m) – Fafleralp (1763 m) – Steg – Visp 150,3 km 8:39:49 16,5 ? 2654 m 3847 kcal Full HD videó a napról
Júli. 21. Interlaken – Grindelwald – Bussalp – Oberläger (2025 m) --> esőben! – Grindelwald – Interlaken
(Interlakenbe is eltekertem már 2001-ben, most vonattal rövidítettem)
67,37km 4:04:51 15,7 ? 1466 m 1910 kcal Full HD videó : Oberläger
Júli. 22. Visp – Mörel – Bettmeralp (2040 m) – Mörel – Ulrichen – Nufenenpass (2478 m) – Airolo
127 km 9:22:57 13,5 ? 3384 m 4361 kcal Full HD videó :
Bettmeralp, Nufenenpass
Júli. 23. Airolo- Sankt Gotthard hágó (2106 m) – Lago della Sella (2257 m) – Airolo – Biasca – Pian Geirett (2010 m) – Acquarossa
141,9 km 9:14:32 15,3 ? 3000 m 3434 kcal Full HD videó
2011
Júli. 24. Acquarossa – Alpe Cava felé (1346 m-ig) – Acquarossa – Biasca – Locarno – Losone
106,6 km 6:19:13 16,8 ? 1512 m 1973 kcal videó hamarosan...
Júli. 25. Losone – Bignasco – Lago del Naret (2310 m) – Losone – Lugano – Porlezza (ITA)
187,4 km 10:33:21 17,7 ? 2719 m 4101 kcal Lago del Naret + others during the day
Júli. 26. Porlezza – Menaggio – Novate Mezzola – Chiavenna – Splügenpass (2113 m) – Sufers (CH) – Lai da Vons (2008 m), aszfalt vége – Sufers – Splügenpass (2113 m) – Novate Mezzola
179 km 11:25:07 15,6 ? 3517 m 4432 kcal Splügenpass
Lai da Vons
Júli. 27. Novate Mezzola – Colico – VONAT - Sondrio – Chiesa in Valmalenco – Diga Campomoro mellett (2008 m) – Lanzada
(ismét olyan helyen vonatoztam, ahol tekertem már korábban, 2006-ban (sík völgy)) - céljaim és a rendelkezésre álló szabadság miatt feleslegesen nincs értelme ismert völgyekben órákat pazarolni)
63,58 km 5:01:21 12,7 ? 1868 m 1952 kcal Full HD videó :
Diga Campomoro
Júli. 28. Lanzada – Sondrio – VONAT - Tirano – Poschiavo – Cansumé (1548 m) – tovább 1 km murvás (1640 m) – Poschiavo – Tirano – Aprica pass (1176 m) – Edolo – Temu
(korábban már végigtekert szakaszon vonatoztam)
119,5 km 7:45:59 15,4 ? 2518 m 2848 kcal videó hamarosan...
Júli. 29. Temu – Ponte di Legno – Passo di Gavia (2621 m) – St Catherina – Albergo Ghiacciaio dei Forni (2176 m)Passo di Gavia (2621 m) – Temú
92,55 km 6:56:27 13,3 ? 2928 m 2727 kcal Passo di Gavia (South)


Rif Forni (2176 m)
Passo di Gavia (North)
Júli. 30. Temu – Edolo – Breno – Passo Croce Domini (1892 m) – Dosso dei Galli (2196 m) – Passo Croce Domini – Breno – VONAT – Edolo – Temu – Passo Tonale (1883 m) – Fucine (a vonatozás, 2006-ban ill délelőtt tekert völgyben történt) 163 km 10:07:35 16 ? 3362 m 3609 kcal Dosso Galli
Goletto di Crocette
Júli. 31. Fucine – Malga Mare (2031 m) – Fucine – Dimaro – Passo Carlo Magnó (1681 m) – Carisolo 84,69 km 5:42:06 14,5 ? 2070 m 1961 kcal Malga MarePasso Carlo Magno
Aug. 1. Carisolo – Rifugio Cornisello (2120 m) – Carisolo – Val Genova (1584 m) – Carisolo – Sarche – Trento – VONAT - Innsbruck – Hall im Tirol 142,96 km 8:09:26 17,52 ? 2503 m 2758 kcal videó hamarosan...
Aug. 2. Hall im Tirol - Halltal (1305 m) – Innsbruck – Kematen – Küthai (2020 m) – Diga Finstertal (2370 m) – Küthai (2020 m) – Innsbruck – Hall im Tirol 121,17 km 7:12:18 16,8 ? 2864 m 3109 kcal Küthai, Diga Finstertal
ÖSSZ.: - 2358 km idő
(.. km)
.. km/ó 49663 m 59803 kcal -


Györgyi Gábor